خاطره ای از سفر به امارات کلباسی
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

 

و

 

 

 

مکانهای دیدنی دبی

 

 

 

مسجد جمیرا

یکی از جاذبهٔ های گردشگری و مکانهای دیدنی دبی است. «مسجد جمیرا» از زیباترین و معروفترین مسجدهای شهر دبی می‌باشد. این مسجد دارای یک گنبد زیبا به ارتفاع ۱۶ متر و دو مناره بطول تقریبی ۴۰ متر و یک منبر بسیار زیبا و مجلل که نمونه ای از معماری نوین می‌باشد است . تصوير اين مسجد بعنوان سمبلی بر روی اسکناسهای 500 درهمی چاپ شده است. در نماسازی اين مسجد از سنگهای بسیار ممتاز به رنگ کرمی مايل به صورتی استفاده شده . اين مسجد به ويژه در زمان غروب آفتاب و شب (به دليل چراغانی و نورپردازی بسيار زيبای آن) بسیار دیدنی و جذاب است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

مکانهای دیدنی دبی

 



 

پارک خور

 

یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی پارک خور است.این پارک با طولی برابر 2.6 کیلومتر در امتداد خور دبی و در حد فاصل دو پل المکتوم و القرهود در بخش بردبی قرار گرفته است. شهر بچه ها در این پارک قرار دارد. سرزمین عجایب نیز در مجاورت این پارک قرار گرفته است...

اين پارک در بخش بردبی و در ساحل خور دبی قرار دارد.در اينجا شما می توانيد رفتن به يک ييلاق را تجربه کنيد. چندين هکتار باغ، اسکله های ماهيگيری، مسير های ويژه دو و پياده روی، محل هايي برای طبخ بريانی (باربي کيو)، مناطق ويژه بازی بچه ها، رستوران ها و کيوسک ها فروش غذا و نوشيدنی از جمله امکانات اين پارک می باشند. يک آمفی تئاتر بزرگ نيز وجود دارد که محل برگزاری کنسرت ها در زمان تعطيلات عمومی و موقعيت های خاص می باشد. در طول 2.3 کيلومتری پارک در امتداد خور، يک ماشين کابلی ، به بازديدکنندگان اين امکان را می دهد تا سوار بر آن (در ارتفاع 30 متری از سطح زمين) به تماشای پارک و خور دبی بپردازند. در نزديکی ورودی شماره يک پارک نيز يک شهرکودک و يک موزه برای کودکان قرار دارد. در ورودی شماره 2 نيز شما می توانيد يک موتورسيکلت چهارچرخ به مبلغ 20 درهم برای يک ساعت گردش در پارک اجاره کنيد. در اينجا دوچرخه سواری ممنوع می باشد ولی اسکيت سواری مجاز است.

 

 

 

 

 


 

 



 

 

 


 


 



 

 

 

 

 

اطلاعات جالبی توی ویکیپدیا راجع به برج نوشته شده بود که من قسمتی از اون رو براتون میارم

برج خلیفه یا برج دبی نام آسمانخراشی است که در شهر دبی و در امارات متحدهٔ عربی قرار دارد. این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان ‌است. ساخت این برج از ژانویه‌ی ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه.ش) آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ۲۰۱۰ (۱۴ دی۱۳۸۸) گشایش یافت.

برج خلیفه در ابتدا با نام "برج دبی" شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خليفه بن زايد آل نهيان‎، به «برج خلیفه» تغییر کرد.

برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه‌ی برج واقع است.

طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است.

  •  

     

  •  
  •  
  •  

 

 
 

94a200a66c2b.jpg

aletaha15.blogfa.com

492 × 369‏ - ...




:: بازدید از این مطلب : 1590
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 / 4 / 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
شهناز نادری در تاریخ : 1391/4/6/2 - - گفته است :
سلام

تصاویر زیبایی بود. ان شاالله با هم به مسجد جمیرا برویم.

خدا حافظ دوست عزیزم
پاسخ:سلام ممنون ان شاالله

/weblog/file/img/m.jpg
شهناز نادری در تاریخ : 1391/4/6/2 - - گفته است :
سلام
تصاویر زیبایی بود. ان شاالله با هم به مسجد جمیرا برویم.
خدا حافظ دوست عزیزم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: